על קור רוח וחום מזג

רגיל

וואו, עבר איזה זמן! האמת היא שאולפן הקיץ (באוניברסיטה העברית) (שאני מלמדת בו) גובה מחיר יקר של זמן ותשומת לב, אבל ב"ה הוא נגמר בעוד שבועיים (יש לציין שאני גם נהנית, במיוחד הודות לקולגות והאווירה, וגם התלמידים שלי מתוקים במיוחד)..ואז (אחרי חופשה קצרצרה) אוכל להמשיך את העבודה על האלבום ביתר שאת.

מה קרה בנתיים? ובכן, הקלטנו את שאריות הגיטרה האקוסטית עם תבור, את אריאל על הצ'לו שלו (האם ידעתם שאריאל מנגן מילדות על צ'לו?) (רק עוד נדבך בדרך לדוקטורט בכימיה) :)
כמעט גם הקלטנו אותי על האקוסטית, אבל אז חטפתי פאניקה קלה ונאלצתי להודות שלא התאמנתי מספיק על הגיטרה בשביל להקליט :) בנוסף היו לנו 2 הופעות פרידה מלירון החובזה, ועוד הופעה אחת בהרכב חלקי בפסטיבל הפיוט. היה נהדר!!!

כאן אני עוצרת לרגע על מנת לשאול שאלה מתודולוגית – איך נרגעים בזמן הלחץ העצום של ההקלטות?!

מי שמכיר אותי ודאי שם לב שאני חמומת מוח כאמֶבה שנשארה באוטו משך כמה שעות בקיץ הישראלי.
כשדברים לא מסתדרים כמו שאני רוצה – אני מתעצבנת, ומהר. לזכותי ייאמר שאני גם נרגעת מהר :)
בכל אופן, בחיים – כמו בחיים – דברים קורים בכל מיני אופנים. הדבר שהציל את חיי מבחינה פיזית, נפשית ועוד (אפשר אפילו לומר רוחנית אבל אני לא נוהגת להשתמש במילה הזו בפומבי) הוא – יוגה.
אני מתרגלת יוגה (בסדירות כזו או אחרת) כבר 6 שנים, חלקכם אולי יודע שאני עושה עכשיו קורס מורים ליוגה אצל ציפי נגב המופלאה (סיימתי שנה ראשונה ונותרה לי עוד שנה). בנתיים, אני מנסה לשלב את התרגול בחיי היום-יום שלי כמה שאפשר. זה לא פשוט כל כך. מציאת האיזון בין חיי כמוזיקאית לחיי כ"יוגית" היא משימה סבוכה ומאתגרת. הגוף רוצה לקום מוקדם ולתרגל, והנפש – קצת פחות. מה גם שיוצא לי לא פעם ללכת לישון בשעות מאוחרות, שערי וראותיי רוויים עשן (תפסיקו כבר לעשן יא טמבלים!!).. ובכלל קשה לי מאד להכפיף את עצמי למשמעת. (חשבתם פעם על הקשר בין משמעת לשורש ש.מ.ע?) בכל אופן, זו התמודדות מרתקת בעיניי, ואני מנסה "לצאת ממנה בשלום" במלוא מובן המילה.

בשעת ההקלטות, ולפני הופעות, אני נוהגת לעשות כמה "ברכות לשמש" ותרגילים אחרים – זה גם טוב לפני ששרים ופותח את דרכי הנשימה. כידוע, גם תבוR בן דוR מורה ליוגה, וכך מצאנו עצמנו עומדים על הראש בהפסקה בין שיר לשיר בהקלטות (אני בוורוד ומתחתיי תבור באדום) :)

דווקא כשעומדים על הראש הדם יורד מהראש

תבור עומד על הראש

כמובן שאני מיסיונרית גדולה בנוגע ליוגה ואני ממליצה לכולם לנסות את החוויה, לא משנה באיזה מישור (פילוסופיה או תרגול פיזי). בנוגע להמשך ההקלטות – אעדכן בקרוב. בנתיים אני מצרפת משהו מההופעה האחרונה באוזן, זה שיר חדש בשם "הנחיתה" המדבר על הניעות הקטנות במצבי הרוח (שפל וגאות שכאלו) – עוד תחום בחיי היום-יום שהיוגה מאד עזרה לי בו.

Shira z. carmel LIVE – haNehita by Shira Z. Carmel

הנחיתה בהופעה חיה באוזןבר 31.8
אריאל גיבנט – בס
תבור בן דור – גיטרה
גיא ביבי – תופים
שירה ז' כרמל – קאזו שירה מילים ולחן

»

  1. שיר מדליק ביותר. מאוד אהבתי את הלחן. פעם ראשונה שאני שומעת אותך עם הלהקה שלך בשיר מלא, וזה ממש נשמע מעולה!

  2. 1. לא, לא חשבתי אף פעם על השורש של המילה משמעת… מתבייש וחופר קצת משמעויות. חייבים לחפור לפעמים כדי לחשוף שורשים.

    2. אני כל כך אוהב קאזו. חייב כבר לבוא להופעה.

  3. את באה לתרגל או שאלו היו דיבורים בעלמא?
    ואל תגידי אחרי החגים!

  4. אהבתי את השיר וגם הקול שלך נשמע מצוין, אבל את חייבת לעבוד על הת-ו-ד-ה אחרי המחיאות כפיים. זה ממש צורם.

  5. השיר יפהפה. חשבתי כך כששמעתי אותו באירוע סוף האולפן. אבל עם ליווי מלא אפילו יותר יפה.
    משמעת – לשמוע בקול הסמכות. אבל (ברוח היוגה?) התרגלנו למשמעת פנימית. :-)
    נבוא להופעה מחר (המכונה יום רביעי) אם/אילו/לפיכך נמצא בייביסיטר.

כתיבת תגובה

