על התיקָעון

רגיל

תיקָעון היא מחלה ידועה התוקפת אנשים רבים וביניהם גם אמנים.
תסמיני התיקעון מתחלקים לתסמינים נפשיים ופיזיים כגון תחושת כישלון, פרצי שיגעון והתפרצויות זעם, בלבול ודיסאוריינטציה (במיוחד בנוגע לשלבים קודמים בפרוייקט), חוסר יכולת לקום מן המיטה ובמקרים חמורים במיוחד נסיונות התאבדות (חו"ח). המחלה גורמת לנזק פעילותי נפוץ, והלוקים בה מגיעים לעיתים קרובות לכדי שיתוק.
הלוקים במחלה נראים לסביבתם סהרוריים, לעיתים ימלמלו כמה מילים לא ברורות על המשך העבודה או רעיונות חדשים, עד שהשלבים המתקדמים פורצים והם ישבו בעיניים מזוגגות ויתקשו להסביר מה הבעיה, לא כל שכן איך ניתן לפתור אותה. לרוב יתקשו בביצוע פעולות פשוטות המאלצות אותם לבחור או להחליט, כגון הזמנה בבית הקפה או בחירת מלבושים בבוקר.

עם התרופות למחלה נמנה העיבדון (אנטי-אבדון)

_________________________________________________________________

ערך זה הוא קצרמר בנושא רפואה. אתם מוזמנים לתרום לשירה ולהרחיב אותו.

*
בזמן האחרון, עת הפסקנו לעבוד על האלבום בשל לחץ העבודה הקיצי שלי והתקפת החגים שעברה עלינו (בשלום, תודה לאל), התחלתי לחוש בתסמיני התיקעון ממשמשים ובאים. הרגשתי שלפני שהמחלה תחמיר, עלי לצאת במתקפת נגד. לשם כך גייסתי לעזרתי את השיגררון. מדובר בחיסון עונתי יעיל לתקופת "אחרי החגים", המגייס את השגרה המבורכה לטובת המערכת החיסונית של הגוף, ובכך מסייע לו להתגבר על התיקעון.

המאבק במחלה נמשך. אני מקווה שהשגרה שלי, שהולכת ומתגבשת מחדש וכוללת הוראת עברית, יוגה, פיוטים, וחזרות עם הלהקה, תוביל אותי בדרך המלך לעבודה מחודשת על האלבום. אם לא – אאלץ לנקוט באמצעים דרסטיים שלא נפרט כרגע מפאת גילם הרך של כמה מהקוראים. עדכונים נוספים משדה הקרב בהמשך.

אגב, דרך פעולה נוספת שאני עלולה לנקוט בה היא דווקא שבירת השגרה לשברירים והרכבתם מחדש. מכיוון שהלהקה בשלבי התחדשות (עוד על כך בפוסטים הבאים) יש במאבק שלי בתיקעון גם מהשיטה הזו. אם יש לכם הצעות נוספות למאבק, אתם מוזמנים לספר לי עליהן. :)

**
בינתיים הייתי באינדינגב! אני חייבת לציין שהבמה הקטנה השנה הייתה מעולה (גם מבחינת ליינאפ וגם מבחינת סאונד) ואי אפשר להשוותה בכלל לזו של שנה שעברה שהופענו בה! סחה למארגנים על השדרוג, ובכלל היה אדיר,
במיוחד נהניתי מעוזי נבון ומכריו,
עוזי נבון ומכרים
מהסופרגרופ של רות, יהוא והרמירזים ומהאצבעות המזעריות (טייניפינגרז). גם את רייסקינדר שמעתי, אבל זה היה לצערי ממש מרחוק ורק לשיר אחד, אבל הוא היה מעולה..

בשנה הבאה נופיע שוב גם אנחנו אינשאללה (אה, כן, הייתי גם בסיני!)
*
אתם מוזמנים ליוטיובים חדשים מההופעה האחרונה ב"חדר וחצי".

עוד תמונות מהאינדי בפליקר

»

  1. מעולה :)
    לכל המחלות האלה יש איזשהו דפוס מעגלי. אני מוצאת שהרבה פעמים השיגררון משמש כתרופה למחלה אחרת, עד שהוא בעצמו נהיה המחלה ואז מתחילים הכל מחדש.
    מבינה אותך לגמרי (חוץ מהחלק האמנותי של העניין, כמובן. :) ).
    אוהבת הרבה ומתגעגעת!

  2. נשמה, בבקשה תעצרי את עצמך לפני החידלון.
    אגב. אני לא ביקרתי רופא לאחרונה (!) אבל לאחר קריאה מעמיקה של הקצרמר, אני מתחיל לחשוש שזה מדבק. אולי וירוס עונתי. מפחיד קצת את האמת. אפילו שהיא אמיצה… אסור לתת לעצנו להזרק אל החידלון! קר שם.

  3. אורי – את ה צודק
    עומר – כשאצא מן התיקעון.. כמובן שיהיו הודעות ופרסומים בנושא..

    בברכת מסיק פורה

    שירה
    :*

  4. פינגבק: לכבוד יום ההולדת העברי שלי – עדכונים משמחים « שירה בציבור – הדרך לאלבום רצופה מחשבות טובות

  5. אהבתי, ולכן אאמץ.
    זה שעוד לא נחטפת לאקדמיה ללשון זה מחדל ברמה לאומית.

    • תודה יותם
      כיף לדעת שמישהו מעריך את חידושי הלשון שלי
      באשר לאקדמיה – יש לה אנשים מלומדים יותר ומוזיקליים פחות לגייס לשורותיה..
      כל אחד ומה שהוא טוב בו..
      :)

כתיבת תגובה

